skip to Main Content
Motion Paa Ferien

Undgå ekstra kilo på ferien


Er du nervøs for sommerferien, hvor du plejer at tage nogle ekstra kilo på på kort tid? Rigtig mange danskere går til den, når de er på ferie, hvor buffeten frister mere end motionen. Der findes dog nogle måder, hvorpå du kan undgå at komme hjem med alt for meget ekstra på sidebenene.

Der skal dog også være plads til at holde ferie, når man endelig er afsted. Derfor er det vigtigt, at du ikke lider, imens du undgår, at vægten løber løbsk. Her får du derfor nogle muligheder til at undgå de mange ekstra kilo – uden at det skal ødelægge din ferie.

Gå nogle lange ture

Det er måske allerede en del af jeres planer på ferien, men ellers er det nemt at lægge ind nogle af dagene. Vil I egentlig gerne ud og opleve noget, når I er afsted, så tag nogle timer væk fra stranden og poolen. Tag noget behageligt tøj på og trask afsted i det tempo, I selv har lyst til. Tag jeres pauser undervejs, og husk at oplev noget, når I går ture.

Er I på storbyferie, så er det oplagt at gå meget rundt. Fravælg taxaen eller bussen, hvis det er muligt, og tag så i stedet turen gennem byen til fods. På denne måde ser du nogle helt andre ting, og du får rigtig god motion. Samtidig findes der ikke noget bedre end at smække benene op, når man endelig kommer hjem fra en lang dag til fods.

Udnyt dine muligheder

Når du er på ferie, skal du være lidt kreativ, hvis du gerne vil have en smule motion. Det er selvfølgelig oplagt at tage en svømmetur i havet eller i poolen, og det giver faktisk rigtig god motion og energi til dagen. Overvej en morgendukkert, så du får en dejlig frisk start på dagen. Du kan gøre det i dit helt eget tempo.

Går I tur på promenaden, kan du lave konkurrencer med dine nærmeste på udendørs træningsmaskinerne. Det behøver ikke forsinke jeres tur ret meget, og det giver lidt motion, imens I har det sjovt.

Spring desserten over

Her er der måske tale om en lidt større indrømmelse, men måske er det ikke så slemt alligevel. Buffeterne på ferier er ofte store og voldsomme, og du har måske før overspist, fordi du lige skulle prøve det hele. Tag et par dage, hvor du kun spiser tilpas meget, og hvor du ikke føler dig helt tung, når du rejser dig fra bordet. Desserten kan være en stor synder, men du skal selvfølgelig tage fra, hvis du har en sød tand. Er der en dag, hvor desserten ikke rigtig frister, så spring over og hav god samvittighed.

Det kan også være, du kan undvære den sidste portion fra hovedretten, som du egentlig ikke havde lyst til. Sommetider har mennesker tendens til at gå en ekstra gang, selvom det ikke er nødvendigt. Giv dig selv to minutter til at fordøje maden, så du bedre kan mærke, om du egentlig er mere sulten.
Prøv en cola light

“All inclusive” -hotellerne kan ofte give rigtig mange ekstra kilo med hjem. Det skyldes ikke mindst de drikkevarer, man indtager i løbet af hele dagen. Måske kan du tage en Cola Zero eller light nogle af gangene, så du virkelig nyder, når du får en sukkersodavand eller en øl.

Skriv et svar

Back To Top